Visie binnen de community

Onze visie is om het wereldprobleem binnen de challenge consumentenvoorlichting te verminderen, namelijk: "Kwaliteit en gedrag worden negatief beïnvloed door onbetrouwbare informatie waardoor verkeerde kennis en vaardigheden worden aangeleerd". Hier hebben wij aan gewerkt door het maken van nieuwsbrieven waarmee we de consument bewust maken van voeding. Kijkend op wat we behandeld en besproken hebben in de lessen sluit deze visie met alle groepen aan, wij hebben deze visie namelijk klassikaal besproken.

 

Op lange termijn

Zoals al besproken is onder de kop Challenge, zien we hoe belangrijk social media voor ons is geworden, maar ook hoe gevaarlijk het kan zijn. Zo is er veel informatie te vinden, maar hoe kun je achterhalen wat betrouwbare informatie is en wat niet? Hier gaat mijn challenge bij helpen. Dankzij onze nieuwsbrieven kunnen wij voor de consument een betrouwbare informatiebron vormen. Dit betekend voor de lange termijn dat wij het vertrouwen van de consument winnen, waardoor wij informatie kunnen overdragen en we meer kennis kunnen overdragen aan anderen. Daarnaast willen wij m.b.v. onze netwerkpartners bekendheid opbouwen. Wij hebben gebruik gemaakt van hun informatie en ervaringen toegepast in onze producten. Ook hebben we bereik dat de diëtist onze nieuwsbrieven gaat gebruiken als ondersteuning van zijn behandeling. Dit zorgt ervoor dat wij de diëtist in de praktijk kunnen ontlasten en tijdens hun behandelsessies meer tijd hebben voor belangrijkere onderdelen.


Kosten

Financieel geien zijn er aan ons project geen kosten verbonden, ook onze nieuwsbrief is m.b.v. een gratis site gemaakt. Dit hebben we namelijk via MailChimp verwerkt. MailChimp is een eenvoudig programma waarmee je nieuwsbrieven kunt inrichten, opstellen en versturen. De enige kosten die ik voor dit project heb moeten inleggen betref €12,40 voor een treinreis van en naar Amsterdam voor een gesprek met onze netwerkpartner Fabienne Lindenbergh.


Deadlines & mijlpalen

De belangrijkste deadline is 10 juni 2019, dit is de einddatum voor het inleveren van de portfolio. Voor deze deadline moeten wij ook kunnen aangegeven wat we met ons project behaald hebben, ik zie dit dus ook als het einde van onze Challenge project. Voor alle deadlines en mijlpalen zie onderstaande document: Actieplan.

 

Om het actieplan & mijlpalen in te zien

Om de GAP-analyse in te zien


Resultaten

De nieuwsbrieven waren vanaf week 38 volledig afgerond en vervolgens doorgestuurd naar onze netwerkpartner Joran Broer. Hij zal deze dan één keer per week zelf naar zijn 614 cliënten mailen gedurende 6 maanden. Het is nog niet volledig bekend of ons doel behaald is, dit omdat er elke week één nieuwsbrief wordt gestuurd, het er 26 zijn en ze pas vanaf week 38 klaar waren om te versturen.

 

Wel hebben we de nieuwsbrieven naar 30 mensen uit onze omgeving gestuurd. Deze 30 mensen geven unaniem aan dat zij de nieuwsbrieven prettig te lezen vinden en het kunnen toepassen in het dagelijks leven. Nadat zij deze gelezen hadden vroegen wij een drievoud aan feedbackvragen, hieruit kwam het volgende:

 

" De opmaak is duidelijk en mooi. Ik vind het prettiger lezen met een korte inleiding, deze miste bij sommige brieven. De informatie is grotendeels makkelijk toe te passen in het dagelijks leven. Sommige cijfers niet zo zeer, maar het is leuk om te lezen waar deze voor staan!"

 

"Ik vindt de nieuwsbrieven informatief, makkelijk leesbaar, interessant en toepasbaar in het dagelijks leven. De woordkeuze is naar mijn mening zorgvuldig en goed gekozen. Die van water vindt ikzelf echt belangrijk omdat veel mensen vergeten hoe belangrijk dat water drinken voor je is!"

 

Aan de hand van deze feedback kunnen wij concluderen dat wij tot nu toe ons doel gedeeltelijk behaald hebben en het uiteindelijke doel haalbaar is. Zo hebben we mensen op een leuke en betrouwbare manier goede kennis kunnen overbrengen. De resultaten van de nieuwsbrieven die gestuurd worden naar de 614 cliënten van Joran Broer zullen na 6 maanden bekend worden. 

 

Daarnaast heeft ons Instagram account op dit moment (juni 2019) 158 volgers.